The Iris Cookbook - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Iris Rebergen - WaarBenJij.nu The Iris Cookbook - Reisverslag uit Birmingham, Verenigd Koninkrijk van Iris Rebergen - WaarBenJij.nu

The Iris Cookbook

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Birmingham

Right, nu ik op mezelf woon (en niet even snel met mijn studenten ov terug naar mama en papa kan om daar acond eten te scoren) moet ik wel koken. Of niet, genoeg Engelsen doen het niet, maar ik wel. Begrijp me niet verkeerd, ik vind koken heel leuk! Mijn goede voornemen dit jaar was zelfs “meer koken” (waardoor papa’s voornemen “minder koken” werd) and that means: I have to step up my A-game.

Lisa K, als je dit leest, niet die -A.

Echter, ik heb afgelopen week eens dingen gekookt die ik normaal nooit kookte, of ik heb recepten opgezocht om dingen te maken die ik normaal uit een fles zou hebben, zoals bijvoorbeeld zoet/zure saus. Hoe ik dit gemaakt heb weet ik nog steeds niet, want ik had geen van de juiste ingrediënten en tóch is het zoet/zure saus geworden. Misschien ben ik stiekem gewoon professioneel en kan ik gewoon mee doen aan My Kitchen Rules! Hmm, nee, My Kitchen doesn’t Rule quite yet, nog iets meer oefenen, ik had gewoon geluk. Maar toch heb ik in de afgelopen paar weken al veel nieuwe dingen gekookt en lekkere nieuwe recepten (die ik toch nooit volg) om nog eens te maken. Gelukkig ga ik mijn moeder’s lekkere kookkunst achter na waarin een recept nooit hetzelfde recept zal zijn, omdat wij altijd denken dat we het originele recept kunnen outsmarten.

ANYWAY, over mijn moeder gesproken: morgen komen zij en papa al!! Ik heb er super veel zin in en ik kan niet wachten om te gaan eten bij Jamie en andere stadjes te bezoeken. Het wordt heel gezellig, dat weet ik nu al, en ik kijk er naar uit om weer dikke knuffels te krijgen.

Deze week was, naast de verlichting in mijn kook-brein, erg druk op het schoolgebied. Marijanna en ik moeten nog steeds heel erg wennen aan het Engelse onderwijs en hoe we zowat alles moeten doen waarvan wij geleerd hebben dat we dat niet mogen doen, en andersom. Deze aankomende leraren mogen vrij weinig creativiteit gebruiken en moeten zich alleen maar houden aan het nationale curriculum. Wat ik wel gek vind, is dat we tijdens de les wel de definities van creativiteit moeten geven, maar er mee werken: ho maar!! Dat is alleen maar het ergste dat ze mij aan kunnen doen, maar voor de rest, leuke school.

De lessen zijn best boeiend, alhoewel het wel ligt aan welke docent er staat omdat ze hier vaak wisselen per les, en ook de stof is goed te doen. Afgelopen maandag was ik helemaal in mijn nopjes omdat de les Engels vervangen was door Creative Writing (hier gebruiken ze dan wel weer creativiteit, en gelukkig maar!) en we hebben veel verschillende verhaaltjes moeten schrijven. Ik heb eigenlijk altijd al schrijfster willen worden, al sinds de basisschool en dat maakt het volgende heel speciaal voor mij. De docent, een lieve vrouw die zelf ook een aantal boeken heeft geschreven zei tegen me: “you have a gift, love.” Op dat moment was ik zo trots, dat ik helemaal rood werd en haar het liefste had willen knuffelen. Ik realiseerde me vooral dat sommige dromen uitrekbaar zijn, ooit wil ik een keer een boek uitbrengen. Of het echt goed is, dat zien we dan wel weer.

Tot volgende week!

Lieve groetjes,
Iris

  • 21 Januari 2016 - 21:14

    Floor!:

    Iris!
    ik vind het geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt! en ik kom ooit die recepten uit proberen!
    En als je ooit een boek uitgeeft ben ik al fan! moet die natuurlijk wel zo goed zijn als harry potter! :) of jij schrijft het vervolg..
    Groetjes & heel veel plezier!

  • 25 Januari 2016 - 00:27

    Angelique Leferink:

    Hey lieve Iris,

    Ik hoorde van jouw moeder dat je in Birmingham bent! Dat is wel een super leuke stageplek zeg! Ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Heel veel succes, maar vooral ook plezier toegewenst! En de groetjes aan jouw ouders (die er nu zijn toch).
    Dikke knuffel Angelique en de rest van de familie x

  • 26 Januari 2016 - 23:07

    Bianca:

    En, we zijn weer terug! We missen je thuis Iris, maar wat geweldig om je daar in je leefomgeving bezig te zien. We zijn trots, pap en ik. In het redelijk aftandse Victoriaanse huis heb je al een aantal leuke vrienden gemaakt. Diana, de eigenaresse, als een soort inval moeder, die me verzekerde dat ze een oogje in het zeil houdt bij alle meiden die bij haar wonen (zo fijn!), haar man die me direct vroeg: is that your daughter, oh she is always dronk, op zn birminghams. Do i have your permission to punish her, pull the whip out? Om er meteen erop te laten volgen: no thats a good girl that one, great heart! en dat kan ik alleen maar beamen. Verder de leuke meiden die ook in de longstay wonen voorlopig en dan Dean, een redelijk op leeftijd zijnde jaren 80 punker die alles absolutely briliant vindt. Heerlijk! En verder superleuk om met je door Birmingham te lopen en jou Engels te horen praten en als ik dan iets toevoeg, mensen verbaasd vragen, waar komen jullie vandaan? Voornamelijk om mijn nederlandse accent, want iedereen denkt dat Iris Engels is. De meesten gokken dat ze uit Oxford komt en het regende complimentjes over haar goede uitspraak. Je hebt superlekker voor ons gekookt, samen met Marijanna en papa vond het sowieso tien keer zo goed als bij Jamie. Ik zie je hier volwassen worden. Maar natuurlijk wel ff de Disneywinkel in. Liefs mam!

  • 01 Februari 2016 - 21:33

    Jan Linders:

    Hi Iris,

    Glad to hear that you enjoyed your first BUC weeks although I do realize that not everything went as it should! The main thing is that (together with Mari (?)) you met a lot of friendly English/British fellow students and that you get to know Birmingham really well. Cooking new recipes and doing sports must certainly add to the fun. You must have realized by now, that your BUC faculty would be a PABO in our dear little country by the sea but hopefully this will make you even smarter and more experienced as an English teacher. enjoy and have fun...Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

In het jaar 2016: ben ik 20 jaar, heb ik een lieve vriend, een geweldige familie, awesome vrienden, een leuke opleiding maar bovenal een spannende ervaring in het verschiet. Hoi, ik ben Iris! Mijn waarbenjij.nu gaat over mijn aankomende buitenland ervaring van drie maanden. Op mijn blog kunnen jullie een wekelijkse update vinden van mijn belevingen!

Actief sinds 23 Dec. 2015
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 8442

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 05 April 2016

Mijn nieuwe thuis: Birmingham

Landen bezocht: